چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

امام جمعه الیگودرز در مراسم روز کتاب در کتابخانه روستای فرسش:

کتابخانه های عمومی پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب هستند

لرستان

امام جمعه شهرستان الیگودرز در مراسم روز کتاب که در کتابخانه عممی فرزانگان روستای فرسش برگزار شد، کتابخانه های عمومی را پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور حجت الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز؛ حجت الاسلام حسین سرلک، رئیس اداره تبلیغات شهرستان و جمعی از اهالی و دانش آموزان در کتابخانه عمومی فرزانگان روستای فرسش برگزار شد.

 کتابخانه های عمومی پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب هستند

امام جمعه الیگودرز در ابتدای این مراسم با تبرک هفته کتاب، گفت: کتابخوانی و مطالعه به عنوان گنجینه فرهنگی و اثرگذار از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود.  به هر میزانی که ملتی کتابخوان باشند، می‌توان نرخ سواد، رواج فرهنگ علم ورزی، اقتصاد دانش‌بنیان و رونق صنعت نشر و انتشارات آن جامعه را دریافت.

حجت الاسلام مهدی سرلک با بیان اینکه سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است، اظهار داشت: کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به وسیله آن به آیندگان نیز منتقل می شود. پدیدآوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود. 

وی تصریح کرد: وقتی جهل جامعه ای را محاصره یا شبهه ها ذهن جوانان را فلج کند، یکی از مهم ترین راهکارها مطالعه است و آنچه می تواند شبهه های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب ها باز آورد، کتاب خوانی است.

امام جمعه شهرستان الیگودرز اظهار داشت: پیوند بین کودکان و نوجوانان با کتاب را کتابخانه ها شکل می دهند و این پیوند باید با توسعه کتابخانه ها عمیق تر و گسترده تر بشود.

وی همچنین گفت: روستای فرسش از جمله بهترین روستاهای فرهنگی کشور است که وجود چهار امام زاده و کتابخانه و مناطق مهم گردشگری بر این امر افزوده است.

بازدید از بخش های مختلف کتابخانه، اجرای سرود دستعه جمعی در حمایت از مردم بی گناه فلسطین، معرفی کتاب،  قصه گویی و مسابقه نقاشی از دیگر بخش های این مراسم بود.

 کتابخانه های عمومی پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب هستند

 کتابخانه های عمومی پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب هستند

 کتابخانه های عمومی پیوند دهنده ارتباط کودکان با کتاب هستند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 0 =